VİTAMİN.forumn.org
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

VİTAMİN.forumn.org

İNTERNETTEKİ VİTAMİN KAYNAĞI
 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 9. Sınıf Tarih Plan Örneği

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
CHEKDAR
Admin
Admin
CHEKDAR


Mesaj Sayısı : 84
Yaş : 32
Ruh Hali : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği Sessiz10
Takım : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği 1447
Rep :
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue999 / 100999 / 1009. Sınıf Tarih Plan Örneği Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 02/10/08

Kişi sayfası
Güçlülük:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Seviye:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Tecrübe:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)

9. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty
MesajKonu: 9. Sınıf Tarih Plan Örneği   9. Sınıf Tarih Plan Örneği Icon_minitimePaz Ekim 05, 2008 6:50 pm

DERS PLANI

DERSİN ADI TARİH
SINIF 9
ÜNİTE ÜNİTE 2: ESKİ ÇAĞLARDA TÜRKİYE ve ÇEVRESİ
KONU 4:M.Ö.6.yy.dan M.S. 11.yy. Kadar Türkiye:
(Pers, İskender, Roma ve Bizans Dönemleri)
SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar. M.Ö.6.yy.dan M.S. 11.yy. Kadar Türkiye’de kurulan belli başlı devletler ve bunlarla ilgili başlıca siyasi olayları kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve Sembolleri; Pers, İskender, Roma, Bizans, Makedonya, İran, İtalya, Helenizm,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereç-ler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET: M.Ö.6.yy.dan M.S. 11.yy. Kadar Türkiye’de sırasıyla Persler, İskender İmp. Roma ve Bizans imp. Hakimiyet kurmuştur. M.Ö.6.yy.da İran’da devlet kuran Persler, M.Ö.543’de Lidyalıları yenerek Anadolu’ya hakim oldular. Yunanistan’ın kuzeyinde Ma-kedonya’dan gelen İskender, M.Ö.334’de Persleri yenerek Anadolu’ya hakim oldu. Buradan devam ederek Suriye, Filistin, Mısır, İran ve Hindistan’a kadar ilerledi, ancak sefer dönüşü öldü. Bu sefer sırasında kültürlerin karışımından yeni bir kültür anlayışı ortaya çıktı ki buna da Hellenizm denildi. Bundan sonra Anadolu İtalya’da kurulmuş olan Roma İmp. Egemenliği altına girdi. Kavimler Göçü sonucu Roma’nın ikiye ayrılmasıyla Doğu Roma yani Bizans, Anadolu’da varlığını Türklerin gelişine kadar sürdürdü.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME:
- M.Ö.6.yy.dan M.S. 11.yy. Kadar Türkiye’de sırasıyla hakimiyet kuran devletleri harita üzerinde göstererek söyleyiniz?
-Hellenizm nedir? Tanımlayınız.
-Romalıların Anadolu kültürüne katkılarını değerlendiriniz.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://vitamin.catsboard.com
CHEKDAR
Admin
Admin
CHEKDAR


Mesaj Sayısı : 84
Yaş : 32
Ruh Hali : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği Sessiz10
Takım : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği 1447
Rep :
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue999 / 100999 / 1009. Sınıf Tarih Plan Örneği Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 02/10/08

Kişi sayfası
Güçlülük:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Seviye:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Tecrübe:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)

9. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Tarih Plan Örneği   9. Sınıf Tarih Plan Örneği Icon_minitimePaz Ekim 05, 2008 6:51 pm

DERS PLANI

DERSİN ADI TARİH
SINIF 9
ÜNİTE ÜNİTE 2: ESKİ ÇAĞLARDA TÜRKİYE ve ÇEVRESİ
KONU B: Eskiçağlarda Türkiye’nin Çevresindeki Kültür ve Medeniyetler;
(Mezopotamya, Mısır ve Diğer Doğu Akdeniz Medeniyetleri)
SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar. - Eskiçağlarda Türkiye’nin çevresindeki kültür ve medeniyetlerin özelliklerini kavraya-bilme.
Ünite Kavramları ve Sembolleri; Kültür, Medeniyet, Uygarlık, Mezopotamya, Mısır, Doğu Akdeniz, Eskiçağ, Anatolia,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereç-ler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET: Eskiçağlarda Türkiye, çevresindeki kültür ve medeniyetlerden etkilenmiştir. Bunların başlıcaları; Mezopotamya, Mısır, Ege ve Yunan, Fenike ve İbrani kültür ve uy-garlıklarıdır. Bu kültürlerde devletler genel olarak Krallar tarafından yönetilmiştir. Çok tanrılı bir dini özellik vardır. Halk sosyal sınıflara ayrılmıştır. Tarım, hayvancılık, ticaret, el sanatları, taş ve maden işçiliği, dokumacılık, başlıca ekonomik faaliyetler ve temel geçim kaynaklarıdır. Bilim ve sanat oldukça gelişmiştir. Yazı, takvim, matematik, geo-metri ve aritmetik, tarih, astronomi, fen ve tıp, mimari, resim ve heykelcilik, felsefe gibi temel buluş ve bilimsel çalışmalar burada ortaya çıkmış ve dünya uygarlığının temelleri atılmıştır.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME:
-Eskiçağlarda Türkiye’nin çevresindeki başlıca medeniyet ve kültürleri söyleyerek harita üzerinde gösteriniz.
-Eskiçağ medeniyetlerinin Türkiye üzerindeki etkilerini değerlendiriniz.
-Eskiçağ medeniyetlerinin devlet yönetim anlayışını belirtiniz.
-Eskiçağ medeniyetlerinin din anlayışını değerlendiriniz.
-Eskiçağ medeniyetlerinin bilime olan katkılarını değerlendiriniz.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://vitamin.catsboard.com
CHEKDAR
Admin
Admin
CHEKDAR


Mesaj Sayısı : 84
Yaş : 32
Ruh Hali : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği Sessiz10
Takım : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği 1447
Rep :
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue999 / 100999 / 1009. Sınıf Tarih Plan Örneği Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 02/10/08

Kişi sayfası
Güçlülük:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Seviye:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Tecrübe:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)

9. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Tarih Plan Örneği   9. Sınıf Tarih Plan Örneği Icon_minitimePaz Ekim 05, 2008 6:51 pm

DERS PLANI

DERSİN ADI TARİH
SINIF 9
ÜNİTE ÜNİTE 1: TARİH BİLİMİNE GİRİŞ
KONU B: Zaman ve Takvim;
1: Takvimin Ortaya Çıkışı ve Tanımı, 2: Türklerin Kullandıkları Takvimler.
SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar. Zaman, Kronoloji ve Takvim kavramlarının tarihi olayları öğrenmedeki önemi bilgisi.
Türklerin kullandıkları takvimler ve özellikleri bilgisi.
Ünite Kavramları ve Sembolleri; Takvim, Zaman, Milad, Hicret, Ay Yılı, Güneş Yılı, Çağ, Yüzyıl, Devir,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereç-ler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET: Zaman soyut bir kavramdır. İnsanlığın zaman ve mekan kavramlarını idrakiyle ortaya çıkan zamanı ölçme düşüncesinin ilkçağlardan günümüze kadar belirlediği temel standart birimler; gün, ay ve yıl’dır. Ay yılını Sümerler, Güneş Yılını ise Mısırlılar ilk olarak hesaplamıştır. Hicri Takvim ay yılı esasına dayanır ve Hz. Muhammed’in hicretini başlangıç kabul eder. Miladi Takvim ise güneş yılı esasına dayanır ve Hz. İsa’nın doğumunu başlangıç kabul eder. Türkler tarihleri boyunca çeşitli takvimler kullanmışlardır ki bunlar; -12 Hayvanlı Türk Takvimi, -Hicri Takvim, -Celali Takvim, -Rumi Takvim, -Miladi Takvim’dir. Güneş Yılı 365, Ay Yılı 354 gündür. İşte bu süreler esas alınarak zamanı gün, ay, yıl gibi bölümlere ayıran ve belirli bir düzen içinde sıralayan sistemlere Takvim diyoruz.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME:
- Zaman ve Takvim kavramlarını tartışınız.
- Ay Yılı esasını açıklayınız.
- Güneş Yılı esasını açıklayınız.
- Türklerin kullandıkları takvimleri sıralayarak bunların özelliklerini belirtiniz.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi. Coğrafya dersiyle ilgili astronomi bil-gisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://vitamin.catsboard.com
CHEKDAR
Admin
Admin
CHEKDAR


Mesaj Sayısı : 84
Yaş : 32
Ruh Hali : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği Sessiz10
Takım : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği 1447
Rep :
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue999 / 100999 / 1009. Sınıf Tarih Plan Örneği Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 02/10/08

Kişi sayfası
Güçlülük:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Seviye:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Tecrübe:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)

9. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Tarih Plan Örneği   9. Sınıf Tarih Plan Örneği Icon_minitimePaz Ekim 05, 2008 6:51 pm

DERS PLANI

Dersin Adı TARİH
Sınıf 9
Ünite ÜNİTE 1: TARİH BİLİMİNE GİRİŞ
Konu 3: Tarihin Tasnifi; (a.Zamana Göre, b.Mekana Göre, c.Konuya Göre Sınıflandırma.)
4: Tarihin Diğer Bilimlerle Münasebeti.
Süre 80 dk.(2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar. >Tarih biliminin sınıflandırılmasını,bunun özellik ve yararlarını kavrayabilme.
>Tarih biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisini kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve Sem-bolleri; Tasnif, Sınıflandırma, Mekan, Paleografya, Filoloji, Epigrafya, Arkeoloji, Kronoloji, Diploma-tik, Heraldik, Nümismatik, Toponomi, İstatistik, Etnoloji, Antropoloji, Felsefe, Sosyoloji…
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereçler: Ders Kitabı, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, Sözlük.
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğreni-leceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET: - Varoluşundan günümüze kadar insanlığın yaşadığı tarih bir bütündür. Ancak bu bütünü bir hamlede ne olduğu gibi inceleyip öğrenebilmek ne de tamamını öğretebilmek mümkündür. İşte araştırmayı ve öğretimi kolaylaştırmak için Tarih, zaman, mekan ve konulara göre sı-nıflandırmaya tabi tutulmuş ve bölümlere ayrılmıştır.
- Beşeri bilimlerden her biri mutlaka insanla ilgili bir konuyu inceler. İnsanın faaliyetlerini, bu faaliyetler sonucu ortaya çıkan eserleri anlamaya ve açıklamaya çalışır. Öyleyse aynı konunun değişik yönlerini anlamaya çalışan bilim dallarının birbirleriyle ilişki içinde olması kadar tabii bir şey düşünülemez. Paleografya, Filoloji, Kronoloji ve Coğrafya gibi bilim dal-larıyla Tarihçi, her gün karşı karşıya gelir. Hatta çoğu zaman onları bizzat uygulamak zo-runda kalır.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME:
- Tarihin neden sınıflanmaya tabi tutulduğunu söyleyiniz?
- Zamana, Mekana ve Konuya göre sınıflandırmaya örnekler veriniz?
- Tarih biliminin münasebet kurduğu bilim dallarını belirtiniz?
- Kronoloji biliminden tarih araştırmalarında nasıl yararlanırız?
- Konuyla ilgili test soruları ve öğrenci sorularının yanıtlanması.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: - Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili sözlük ve kavram bilgisi.
- Coğrafyanın Tarih bilimine katkısının değerlendirilmesi.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://vitamin.catsboard.com
CHEKDAR
Admin
Admin
CHEKDAR


Mesaj Sayısı : 84
Yaş : 32
Ruh Hali : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği Sessiz10
Takım : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği 1447
Rep :
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue999 / 100999 / 1009. Sınıf Tarih Plan Örneği Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 02/10/08

Kişi sayfası
Güçlülük:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Seviye:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Tecrübe:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)

9. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Tarih Plan Örneği   9. Sınıf Tarih Plan Örneği Icon_minitimePaz Ekim 05, 2008 6:51 pm

DERS PLANI

DERSİN ADI TARİH
SINIF 9
ÜNİTE ÜNİTE 2:ESKİ ÇAĞLARDA TÜRKİYE ve ÇEVRESİ
KONU A:Eski Çağlarda Türkiye, 1;Türkiye’nin Tarih Öncesi Devirlerini Aydınlatan Merkezler, 2;M.Ö.II.Binden M.Ö.VI.yy Kadar Türkiye (Hititler, Frigyalılar, Lidyalılar, İyonyalılar, Urartular.)
SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar. Eskiçağlarda Türkiye ve çevresiyle ilgili temel kavramlar bilgisi.
Türkiye’nin tarih öncesi devirleri bilgisi.
M.Ö.2000’den M.Ö.6.yüzyıla kadar Türkiye’de kurulan devletler bilgisi.
Ünite Kavramları ve Sembolleri; Anatolia, Tarih Öncesi(Prehistorik Devirler), M.Ö., Hattusas, Gordion, Tuşpa, Sardes,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereç-ler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET: Anatolia (Güneşin doğduğu yer) adını taşıyan Anadolu çok eski çağlardan beri değişik medeniyetlerin uğrak yeri olmuştur. Bunun kanıtı olarak Anadolu’da ortaya çıkarılan en eski tarihi mekan ve bulguları şöyle sıralayabiliriz: Antalya çevresinde Karain, Beldibi, Belbaşı Mağaraları, Göller Bölgesinde Baradiz, Ankara çevresinde Macunçay, Samsun yakınlarındaki Tekkeköy, Diyarbakır Çayönü,Gaziantep Sakçagözü, Konya Çatalhöyük, Çanakkale Truva, Denizli Beycesultan, Burdur Hacılar, Yozgat Alişar, Çorum Alacahöyük, Van Tilkitepe, Kayseri Kültepe, vb. Eski çağ Anadolu medeniyetleri;
- Hititler; Başkent Hattusas olmak üzere Orta Anadolu,
- Frigyalılar; Başkent Gordion olmak üzere Orta Anadolu,
- Lidyalılar; Başkent Sardes olmak üzere Ege,
- İyonyalılar; Milet, Efes, İzmir gibi şehir devletleri halinde Ege kıyıları,
- Urartular; başkent Tuşpa olmak üzere Doğu Anadolu’da kurulmuşlardır.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME:
>Anadolu’nun çok eski çağlardan beri yerleşim bölgesi olmasının nedenlerini tartışınız.
>Anadolu’nun tarih öncesi devirlerini aydınlatan merkezleri haritada gösteriniz.
>Eski Anadolu Medeniyetlerini ve kuruldukları bölgeleri harita üzerinde gösteriniz.
>Hititlerin Anadolu medeniyetine katkısını tartışınız.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://vitamin.catsboard.com
CHEKDAR
Admin
Admin
CHEKDAR


Mesaj Sayısı : 84
Yaş : 32
Ruh Hali : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği Sessiz10
Takım : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği 1447
Rep :
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue999 / 100999 / 1009. Sınıf Tarih Plan Örneği Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 02/10/08

Kişi sayfası
Güçlülük:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Seviye:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Tecrübe:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)

9. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Tarih Plan Örneği   9. Sınıf Tarih Plan Örneği Icon_minitimePaz Ekim 05, 2008 6:51 pm

DERS PLANI

DERSİN ADI TARİH
SINIF 9
ÜNİTE ÜNİTE 2: ESKİ ÇAĞLARDA TÜRKİYE ve ÇEVRESİ
KONU 3: M.Ö. II.Binden M.Ö. VI.yy. Kadar Türkiye’de Kültür ve Medeniyet, (Devlet Yönetimi, Din ve İnanış, Sosyal ve İktisadi Hayat, Yazı-Dil ve Edebiyat, Bilim ve Sanat).
SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar. M.Ö. II.Binden M.Ö. VI.yy. Kadar Türkiye’de yaşayan belli başlı medeniyetlerin kültür ve yaşayış özelliklerini kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve Sembolleri; Kültür, Medeniyet, Uygarlık, Hititler, Frigyalılar, Lidyalılar, İyonyalılar, Urartular,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereç-ler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, Tepegöz,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET: Türkiye’de kurulan devletlerin başında Kral bulunmaktaydı. Krallık babadan oğula geç-mekteydi. Kral aynı zamanda başkomutan, başyargıç ve başrahipti. Kralların yanında devlet işlerini yürüten kalabalık bir memur sınıfı ve asillerden oluşan danışma meclisleri vardı. Eyaletlere ayrılan ülke toprakları valiler aracılığıyla yönetilirdi. Yalnız İyonya şehirleri önceleri Krallar, sonra asiller daha sonra da demokratik hükümetlerce yönetilmiştir. Anadolu’da çok tanrılı bir dini düzen vardır. Halk sosyal sınıflara ayrılmıştır. Temel ekonomik faaliyetler tarım, hayvancılık, ticaret, el sanatları, dokumacılık, maden ve taş işlemeciliğidir. Hititler ve Urartular Asur Çivi Yazısını, Frigyalılar, Lidyalılar ve İyonyalılar ise Fenike Alfabesini kullanmışlardır. Edebiyat alanında destanlar meşhurdur. Anadolu’da bilim ve sanat Mezopotamya’nın etkisiyle gelişmiştir. Anadolu’da Tarih yazıcılığı Hititlerle başlamıştır. Astronomi, tıp, matematik ve felsefe oldukça gelişmiştir.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME:
>Kültür ve Medeniyet arasındaki farklılıkları değerlendiriniz.
>Eski çağ Anadolu uygarlıklarında devlet yönetiminin özelliklerini belirtiniz.
>Anadolu’ya neden Bin Tanrı İli dendiğini tartışınız.
>Eski Anadolu halklarının temel geçim kaynaklarını söyleyiniz?
>Eskiçağ Anadolu medeniyetinde Tarih yazıcılığının nasıl geliştiğini belirtiniz.
>Çivi yazısı ile Fenike alfabesini karşılaştırınız.
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.

Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://vitamin.catsboard.com
CHEKDAR
Admin
Admin
CHEKDAR


Mesaj Sayısı : 84
Yaş : 32
Ruh Hali : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği Sessiz10
Takım : 9. Sınıf Tarih Plan Örneği 1447
Rep :
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue999 / 100999 / 1009. Sınıf Tarih Plan Örneği Right_bar_bleue

Kayıt tarihi : 02/10/08

Kişi sayfası
Güçlülük:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Seviye:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)
Tecrübe:
9. Sınıf Tarih Plan Örneği Left_bar_bleue1000/10009. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty_bar_bleue  (1000/1000)

9. Sınıf Tarih Plan Örneği Empty
MesajKonu: Geri: 9. Sınıf Tarih Plan Örneği   9. Sınıf Tarih Plan Örneği Icon_minitimePaz Ekim 05, 2008 6:52 pm

DERS PLANI

DERSİN ADI TARİH
SINIF 9
ÜNİTE ÜNİTE 3: TÜRKLERİN TARİH SAHNESİNE ÇIKIŞLARI ve İLK TÜRK DEVLETLERİ
KONU *Türklerin Tarih Sahnesine Çıkışı
*Türk Adının Anlamı
*Türklerin İlk Anayurdu
*Türklerin Tarih Boyunca Yayıldıkları Bölgeler
*İskitler (Sakalar)
*Yazılı Yoklama ve Değerlendirme.
SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati)
Öğrenci Kazanımları;
Hedef ve Davranışlar. -Türklerin tarih sahnesine çıkışlarıyla ilgili olgu ve olayları kavrayabilme.
-Türk adının anlamını, Türklerin anayurdunu, tarih boyunca yayıldıkları bölgeleri ve Sa-kalarla ilgili olgu ve olayları kavrayabilme.
Ünite Kavramları ve Sembolleri; Orta Asya, Anayurt, Göç, İskit, Bizans, Çin, İran,
Öğretme-Öğrenme,
Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri.
Kaynak.Araç ve Gereç-ler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri,
ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğrenileceği hakkında ön bilgi verilmesi.
- Konuyla ilgili kavramların açıklanması.
- Harita üzerinde açıklamalar yapılması.
- Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması.
- Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi.
- Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi.
- Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması.
- Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi.
- Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi.
Doğacı:
Sosyal-Kişiler Arası:
Mantıksal:
İçsel-Bireysel:
Görsel-Uzaysal:
Bedensel:
ÖZET: - Türkler tarihin en eski milletlerindendir. Türk adı genel olarak; doğan, türeyen, çoğalan, güçlü, kudretli, olgun, anlamında kullanılmıştır. Siyasi olarak ilk Göktürkler devlet adı olarak kullanmışlardır. Coğrafi bir ad olarak ise ilk Bizans kaynaklarında Türkhia olarak Orta Asya için kullanılmıştır. Türklerin ilk anayurtları da Orta Asya olarak kabul edilir. Ancak zamanla çeşitli nedenlerle Türkler göç ederek Avrupa Kıt’asına kadar yayılmışlardır. Tarihte önemli rol oynayan ilk Türk topluluğu olarak Sakalar gösterilir.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME:
-Türk adının anlamını söyleyiniz?
-Anayurt’un sınırlarını harita üzerinde gösteriniz?
-Türklerin tarih boyunca yayıldıkları bölgeleri harita üzerinde gösteriniz?
-Sakalar hakkında bilgi veriniz?
Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi.
Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.
Planın Uygulanmasına
İlişkin Açıklamalar:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://vitamin.catsboard.com
 
9. Sınıf Tarih Plan Örneği
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 10. Sınıf Tarih Plan Örneği
» 11.Sınıf Yeniye Göre Fransızca Yıllık Plan
» 2008-2009 Tüm Tarih Dersleri Yıllık Planları
» 2008-2009 Tarih İnkılap tarihi yıllık planı
» anektod kayıt formu ve anektod örneği

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
VİTAMİN.forumn.org :: EĞİTİM-ÖĞRETİM :: ÖĞRETMEN ARŞİVLERİ :: Tarih Öğretmeni-
Buraya geçin:  

Powered by Phpbb2® Version 3.7.0
Copyrıght © 2000 - 2008, Yetkin Forum Ltd.
VİTAMİN|http://vitamin.forumn.org/index.htm
Designed By CHEKDAR ®

forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar