VİTAMİN.forumn.org İNTERNETTEKİ VİTAMİN KAYNAĞI |
|
| 10. Sınıf Tarih Plan Örneği | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
CHEKDAR Admin
Mesaj Sayısı : 84 Yaş : 32 Ruh Hali : Takım : Rep : Kayıt tarihi : 02/10/08
Kişi sayfası Güçlülük: (1000/1000) Seviye: (1000/1000) Tecrübe: (1000/1000)
| Konu: 10. Sınıf Tarih Plan Örneği Paz Ekim 05, 2008 6:49 pm | |
| DERS PLANI
DERSİN ADI TARİH SINIF 10 ÜNİTE ÜNİTE 1: OSMANLI SİYASİ TARİHİ-1 KONU F: Fatih ve Fetihler. 1; İstanbul’un Fethi, 2; Bizans’ı Diriltme Umutlarının Söndürülmesi, 3; Balkanlarda Fe-tihlerin Devam Etmesi, 4; Anadolu’da Hakimiyet Mücadelesi, 5; Denizlerde Kazanılan Başarılar. SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati) Öğrenci Kazanımları; Hedef ve Davranışlar. Fatih Sultan Mehmet (II.) dönemiyle ilgili belli başlı tarihi olayları kavrayabilme. Ünite Kavramları ve Sembolleri; Fatih, Fetih, Sur, Hakimiyet, Ortodoksluk, Balkanlar ve Rumeli, Siyasal Birlik. Öğretme-Öğrenme, Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri. Kaynak.Araç ve Gereçler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğre-nileceği hakkında ön bilgi verilmesi. - Konuyla ilgili kavramların açıklanması. - Harita üzerinde açıklamalar yapılması. - Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması. - Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi. - Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi. - Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması. - Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi. - Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi. Doğacı: Sosyal-Kişiler Arası: Mantıksal: İçsel-Bireysel: Görsel-Uzaysal: Bedensel: ÖZET: Fatih Döneminde (1451-1481) İstanbul fethedilerek başkent yapıldı. Böylece Bizans imp. Sona erdi. Ortaçağ sona erdi, Yeniçağ başladı. Osmanlı Devleti Yükselme Dönemi-ne girdi. Önemli ticaret yolları Osmanlılara geçti. Rumeli de Sırbistan, Mora, Eflak-Boğdan, Bosna-Hersek ve Arnavutluk’un fethi tamamlandı. Venediklilere ilk imtiyazlar verildi. Ege adaları ve Otranto fethedildi. Anadolu da; Amasra, Sinop ve Trabzon ile Karamanoğlu toprakları ele geçirildi. 1473 Otlukbeli Savaşı kazanılarak Akkoyunlu hü-kümdarı Uzun Hasan mağlup edildi ve Doğu Anadolu da egemenlik sağlandı. Anadolu da siyasi birlik ikinci kez sağlandı. Kırım Fethedildi. Karadeniz bir Türk Gölü haline geldi. Hicaz Yolu meselesi ile Osmanlı-Memluk ilişkileri gerginleşti. ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME: - İstanbul’un fethinin önemini tartışınız. - Fatih döneminde Balkanlarda yapılan fetihleri harita üzerinde gösteriniz. - Otlukbeli Savaşının nedenlerini tartışınız. - Kırım’ın fethinin önemini belirtiniz. - Osmanlı – Memluk ilişkilerinin bozulmasının nedenlerini tartışınız. - Ortodoksların himaye edilmesini ve Venediklilere imtiyazlar verilmesini tartışınız. Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi. Coğrafya Dersiyle ilgili harita bilgisi.
Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar: | |
| | | CHEKDAR Admin
Mesaj Sayısı : 84 Yaş : 32 Ruh Hali : Takım : Rep : Kayıt tarihi : 02/10/08
Kişi sayfası Güçlülük: (1000/1000) Seviye: (1000/1000) Tecrübe: (1000/1000)
| Konu: Geri: 10. Sınıf Tarih Plan Örneği Paz Ekim 05, 2008 6:50 pm | |
| DERS PLANI
Dersin Adı TARİH Sınıf 10 Ünite ÜNİTE 1: OSMANLI SİYASİ TARİHİ-1 Konu Ç; Bizans’ın Rumeli’den Kuşatılması ve Balkan Kavimleri ile İlk Temaslar, D; Osmanlıların Anadolu’da Türk Siyasi Birliğini Kurması, E; Ankara Savaşından İstanbul’un Fethine, Süre 80 dk. (2 Ders Saati) Öğrenci Kazanımları; Hedef ve Davranışlar. - 14.yy.da Osmanlı Devletinin genişlemesiyle ilgili belli başlı tarihi olayları kavrayabilme. - Ankara Savaşından İstanbul’un fethine kadar geçen sürede meydana gelen belli başlı ta-rihi olayları kavrayabilme. Ünite Kavramları ve Sembolleri; Balkanlar, Rumeli, Kuşatma, Haçlılar, Sırp, Bulgar, Bizans, Rum, Timur, Siyasal Birlik… Öğretme-Öğrenme, Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri. Kaynak.Araç ve Gereçler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğreni-leceği hakkında ön bilgi verilmesi. - Konuyla ilgili kavramların açıklanması. - Harita üzerinde açıklamalar yapılması. - Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması. - Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi. - Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi. - Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması. - Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi. - Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi. Doğacı: Sosyal-Kişiler a-rası: Mantıksal: İçsel-Bireysel: Görsel-Uzaysal: Bedensel: ÖZET: Osmanlıların Trakya ve Edirne’yi ele geçirmesiyle Bizans’ın Batı bağlantısı kesildi. Edirne başkent yapıldı. Osmanlılar Rumeli’ye yerleşmeye başladı. İstanbul kuşatıldı. Bulgar ve Sırp Krallıkları Osmanlılara bağlandı. Sırp Sındığı, Çirmen, Sazlıdere, Kosova ve Niğbolu Savaşları kazanılarak Rumeli ve Balkanlardaki hakimiyet güçlendi. Anadolu Beylikleri itaat altına alınarak siyasal birlik sağlandı. Ancak Ankara Savaşının kaybedilmesiyle Fetret Devri yaşandı. 1.Mehmet (Çelebi) Anadolu’da birliği yeniden sağladı. Balkanlarda sarsılan haki-miyet yeniden sağlandı. Venediklilerle ilk deniz savaşı yapıldı. Varna ve 2.Kosova Zaferle-riyle Balkanlarda egemenlik kesinleşti. ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME: - Osmanlıların Başkenti Edirne’ye taşımasının nedenlerini tartışınız. - Balkanlarda ele geçirilen yerleri harita üzerinde gösteriniz. - Anadolu’da siyasal birliğin sağlanmasının önemini tartışınız. - Ankara Savaşının neden ve sonuçlarını belirtiniz. Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: - Coğrafya Dersiyle ilgili harita, Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili sözlük ve kavram bilgisi. Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar: | |
| | | CHEKDAR Admin
Mesaj Sayısı : 84 Yaş : 32 Ruh Hali : Takım : Rep : Kayıt tarihi : 02/10/08
Kişi sayfası Güçlülük: (1000/1000) Seviye: (1000/1000) Tecrübe: (1000/1000)
| Konu: Geri: 10. Sınıf Tarih Plan Örneği Paz Ekim 05, 2008 6:50 pm | |
| DERS PLANI
DERSİN ADI TARİH SINIF 10 ÜNİTE ÜNİTE 1: OSMANLI SİYASİ TARİHİ -1 KONU Osmanlılar Zirvede: 2.Akdeniz’de Üstünlük Sağlanıyor, 3.Doğu’da Gelişmeler, SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati) Öğrenci Kazanımları; Hedef ve Davranışlar. Osmanlı Devletinin Akdeniz’de üstünlük kurma amacıyla yaptığı savaşları kavrayabilme. Kanuni döneminden 16.yy. sonuna kadar doğuda, karada ve denizlerde meydana gelen belli başlı siyasi olayları kavrayabilme. Ünite Kavramları ve Sembolleri; Rodos, Barbaros Kardeşler, Cezayir, Trablusgarp, Tunus, Kaptan-ı Derya, Papalık, Safeviler, Portekiz, Hindistan ve Hint Okyanusu, Öğretme-Öğrenme, Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri. Kaynak.Araç ve Gereçler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğre-nileceği hakkında ön bilgi verilmesi. - Konuyla ilgili kavramların açıklanması. - Harita üzerinde açıklamalar yapılması. - Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması. - Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi. - Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi. - Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması. - Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi. - Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi. Doğacı: Sosyal-Kişiler Arası: Mantıksal: İçsel-Bireysel: Görsel-Uzaysal: Bedensel: ÖZET: II.Bayezid, ve Yavuz Sultan Selim zamanlarında Avrupa donanmalarıyla başa baş mü-cadele edebilen Osmanlı Donanması Kanuni Sultan Süleyman döneminde üstünlüğü ele geçirdi. Karadeniz’den sonra Akdeniz de bir Türk denizi oldu. 1522’de Rodos Adası, 1533’de Cezayir, 1551’de Trablusgarp, 1566’da Sakız Adası, 1571’de Kıbrıs Adası, 1574’de Tunus, ve sonunda Fas, Osmanlı hakimiyetine girdi. Portekizlilerin Hint Okya-nusu ve Kızıldeniz civarındaki zararlı faaliyetleri üzerine bölgeye düzenlenen seferlerden ise istenilen başarı elde edilemedi. Doğu’da Osmanlı Devletini bu dönemde en çok uğ-raştıran İran’da kurulmuş olan Safevi Devletiyle olan mücadelelerdir. 1555’de ilk defa yapılan Amasya Antlaşması sürekli barışı sağlayamadı. Osmanlılar defalarca bölgeye se-fer düzenlemek zorunda kaldılar. ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME: -Osmanlıların Akdeniz’de üstünlük mücadelesinin nedenlerini tartışınız. -Kuzey Afrika’da ele geçirilen yerleri harita üzerinde gösteriniz. -Preveze Deniz Zaferinin önemini belirtiniz? -Barbaros Kardeşler hakkında bilgi veriniz? -Osmanlı-Safevi ilişkilerinin neden olumsuz yönde geliştiğini değerlendiriniz. Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.
Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar: | |
| | | CHEKDAR Admin
Mesaj Sayısı : 84 Yaş : 32 Ruh Hali : Takım : Rep : Kayıt tarihi : 02/10/08
Kişi sayfası Güçlülük: (1000/1000) Seviye: (1000/1000) Tecrübe: (1000/1000)
| Konu: Geri: 10. Sınıf Tarih Plan Örneği Paz Ekim 05, 2008 6:50 pm | |
| DERS PLANI
DERSİN ADI TARİH SINIF 10 ÜNİTE ÜNİTE 1: OSMANLI SİYASİ TARİHİ-1 KONU G: İslam Dünyası Liderliğine. (1;Osmanlı-İran Münasebetleri, 2;Osmanlı-Memluk Müna-sebetleri, 3;Türk Denizciliğinin Yükselmesi ve Denizlerde Hakimiyet Mücadelesi.) SÜRE 80 dk. (2 Ders Saati) Öğrenci Kazanımları; Hedef ve Davranışlar. II. Bayezid ve Yavuz Sultan Selim dönemlerinde Osmanlı Tarihi ile ilgili belli başlı tarihi olgu ve olayları kavrayabilme. Osmanlıların İslam Dünyasının liderliğini ele geçirmesiyle ilgili gelişmeleri kavrayabilme. Ünite Kavramları ve Sembolleri; İran, Irak, Suriye, Mısır, Memluk, Şah, Safevi, Çaldıran, Mercidabık, Ridaniye, Liderlik, Öğretme-Öğrenme, Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Not Tutma, Test Çözme, Özet ve Tekrar, ÖSS Testleri. Kaynak.Araç ve Gereçler: Ders Kitabı, Harita, ÖSS Hazırlık Kitapları ve Testleri, ÖĞRETME-ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ Sözel-Dilsel: - Öğretmen tarafından derste öğrenilecek konuların tahtaya yazılarak, neyin niçin öğre-nileceği hakkında ön bilgi verilmesi. - Konuyla ilgili kavramların açıklanması. - Harita üzerinde açıklamalar yapılması. - Konunun Öğretmen tarafından özetlenmesi ve açıklamalar yapılması. - Öğrencilere konuyla ilgili sorular yöneltilmesi, verilen cevapların değerlendirilerek yanlış bilgi ve anlamaların düzeltilmesi. - Konuyla ilgili bilgilerin tartışılması ve değerlendirilmesi. - Anlaşılamayan noktaların tekrar açıklanması. - Harita ve sözlük bilgisinin değerlendirilmesi. - Konuyla ilgili örnek test ve soruların değerlendirilmesi. Doğacı: Sosyal-Kişiler Arası: Mantıksal: İçsel-Bireysel: Görsel-Uzaysal: Bedensel: ÖZET: II.Bayezid Devrinde (1481-1512) Cem Sultan olayı fetih hızını yavaşlattı ve Cem Sul-tan’ın Fransa ve Papa’ya sığınmasıyla bu mesele dış bir boyut kazandı. Osmanlı- Mem-luk savaşları da bu dönemde başladı. Şahkulu İsyanı çıktı, Anadolu da Şİİ tehlikesi baş gösterdi. İspanya daki Müslümanlar ve Yahudiler Osmanlı himayesine alındı. Şehzade Selim babasına karşı çıkarak devlet adamlarının yardımıyla tahta geçti. Yavuz Sultan Selim döneminde(1512-1520) İslam birliğini sağlama siyaseti daha ağır bastı. 1514 Çaldıran Zaferiyle İran Şii tehlikesi bertaraf edildi. Doğu sınırı güven altına alındı. 1515 Turnadağ Zaferiyle Dulkadiroğulları Beyliğine son verildi ve böylece Anadolu Türk birliği kesin olarak sağlandı. Mercidabık(1516),Ridaniye(1517) savaşları kazanılarak Suriye, Filistin ve Mısır fethedildi. Baharat Yolunun kontrolü ve Halifelik Osmanlılara geçerken Memluk Devleti tarihe karıştı. Osmanlı Devleti Teokratik bir yapı kazandı. Elde edilen ganimetlerle Osmanlı hazinesi zenginleşti. Denizlerde de özellikle Venediklilere karşı önemli başarılar kazanılarak Karadeniz ve Akdeniz de Osmanlı donanması söz sahibi ol-du. Kemal, Burak, Turgut, Piri ve Seydi Ali Reis ile Barbaros Kardeşler gibi ünlü denizci-ler bu dönemden itibaren yetişmeye başladı. ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME: - Cem Sultan olayının gelişimini tartışınız. - Osmanlı-Memluk ilişkilerinin bozulma nedenlerini değerlendiriniz. - Osmanlı-İran ilişkilerinin olumsuz yönde gelişmesinin nedenlerini tartışınız. - Mısır Seferinin sonuçlarını değerlendiriniz. - Osmanlı-Venedik ilişkilerinin bozulmasının nedenlerini tartışınız. Dersin Diğer Derslerle İlişkisi: Coğrafya dersiyle ilgili harita bilgisi. Türk Dili ve Edebiyatı dersiyle ilgili Sözlük bilgisi.
Planın Uygulanmasına İlişkin Açıklamalar: | |
| | | | 10. Sınıf Tarih Plan Örneği | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
|
|
|